Všeobecné obchodné podmienky
- Úvod
Tento dokument (spoločne s ďalšími tu menovanými) stanovuje všeobecné podmienky, ktorými sa riadi používanie tejto webovej lokality (www.ikusha.sk) a nákup produktov na nej na základe zmluvy o kúpe uzavretej medzi nami a vami prostredníctvom tejto webovej lokality. Je nevyhnutné, aby ste si pred používaním tejto webovej stránky pozorne prečítali naše podmienky, naše zásady používania súborov cookie a naše zásady ochrany súkromia. Pri používaní tejto webovej lokality alebo zadaní objednávky na tejto lokalite ste viazaný/-á týmito podmienkami a zásadami ochrany údajov. Ak nesúhlasíte s podmienkami a zásadami ochrany údajov, túto webovú lokalitu nepoužívajte.
- Objednávka a uzatvorenie zmluvy
Všetky objednávky realizované prostredníctvom internetového obchodu www.ikusha.sk, ktorého prevádzkovateľom je spoločnosť Ikusha, s.r.o., so sídlom Mamateyova 1581/11, 851 04 Bratislava, IČO: 53 992 865, spoločnosť zapísaná v obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č. 154578/B (ďalej len „predávajúci“) sú pre obe zmluvné strany záväzné. Používaním webovej lokality www.ikusha.sk a objednaním tovaru z tejto internetovej stránky vyjadrujete svoj súhlas s tým, že budete viazaní obchodnými podmienkami predávajúceho uvedenými v tomto dokumente (ďalej len „podmienky“).
Predtým než odošlete alebo potvrdíte svoju objednávku, uistite sa, že ste si dôkladne prečítali a riadne porozumeli týmto podmienkam. Vyhradzujeme si právo tieto podmienky v budúcnosti upravovať, a to bez predchádzajúceho upozornenia. Na vašu objednávku sa vzťahuje vždy tá verzia podmienok, ktorá je zverejnená na www.ikusha.sk v čase potvrdenia prijatia Vašej objednávky. Podmienkou platnosti elektronickej objednávky sú pravdivé a úplné vyplnenie všetkých údajov a náležitostí požadovaných systémom pri realizácií objednávky. Kúpna zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim vzniká odoslaním objednávky zo strany predávajúceho a jej prijatím na strane kupujúceho. Kupujúci odoslaním objednávky súhlasí s týmito podmienkami a riadne im porozumel. Kupujúci môže uskutočniť objednávku u predávajúceho len prostredníctvom internetového obchodu www.ikusha.sk
- Doručenie
Predávajúci sa usiluje v čo najkratšom čase a v poradí, v akom boli zaznamenané objednávky kupujúcich v systéme, zasielať tieto objednávky na adresu, ktorú kupujúci zadali pri vytvorení danej objednávky.
Tovar bude doručený prepravnou kuriérskou spoločnosťou Packeta Slovakia, s. r. o.
Predávajúci sa zaväzuje:
- dodať kupujúcemu druh a množstvo objednaného tovaru v kúpnej cene a za platobných podmienok, ktoré platia v deň odoslania objednávky,
- dodať kupujúcemu tovar vhodne zabalený, aby nedošlo k jeho poškodeniu počas manipulácie u prepravnej spoločnosti,
- predávajúci dodá objednaný tovar na miesto určené kupujúcim. Za splnenie dodávky sa považuje dodanie tovaru na miesto dodania určené kupujúcim. Tovar sa dodáva bez daňového dokladu (faktúry). Daňový doklad bude kupujúcemu automaticky zaslaný elektronicky po spracovaní jeho objednávky na emailovú adresu, ktorú zadal pri vytvorení objednávky,
- v prípade, že predávajúci odošle omylom iný druh tovaru, alebo v inej veľkosti, ako bolo kupujúcim objednané, vráti predávajúci kupujúcemu celú sumu, ktorú kupujúci za objednávku zaplatil vrátane poštovných a balných nákladov, ktoré vznikli kupujúcemu po odoslaní zásielky späť predávajúcemu.
Predávajúci nezodpovedá za:
- oneskorené dodanie tovaru zavinené prepravnou spoločnosťou
- za poškodenie zásielky zavinené prepravnou spoločnosťou
- oneskorené dodanie tovaru zavinené nesprávne zadanou adresou, respektíve iným údajom, kupujúceho, ktorý je nevyhnutný na riadne doručenie tovaru
- nedodanie tovaru, ku ktorému došlo v dôsledku udalostí, ktoré nebolo možne predvídať
Kupujúci sa zaväzuje:
- kupujúci potvrdzuje, že si predmet kúpy vybral v súlade s ponukou predávajúceho v internetovom obchode www.ikusha.sk
- kupujúci prehlasuje, že s obchodnými podmienkami je riadne oboznámený, sú pre neho zrozumiteľné, chápe ich a tieto podmienky sa zaväzuje dodržiavať.
- objednaný tovar prevziať, skontrolovať neporušenosť obalov
- zaplatiť za tovar cenu v plnej výške a v zmysle platobných podmienok platných v deň odoslania objednávky
Sme oprávnení doručiť objednávku pred uplynutím času na dodanie, ktorý bol dohodnutý v zmluve alebo je stanovený v týchto podmienkach. Pri nedodržaní týchto zásad a podmienok si vyhradzujeme právo už viac neuskutočniť kúpno-predajný vzťah. Predávajúci si tiež vyhradzuje právo žiadať kupujúceho o platbu vopred na účet predávajúceho pri každej objednávke.
- Dodacie lehoty
Dodávky objednaného tovaru sú prevádzkovými možnosťami predávajúceho realizované v čo najkratšom možnom termíne. Objednávky vybavujeme spravidla do 1-4 pracovných dní, kuriér Vám zásielku následne doručí do 1-3 pracovných dní. Pri nečakaných okolnostiach sa môže doba dodania predĺžiť. V takomto prípade Vás vopred upozorníme e-mailom alebo telefonicky na zmenu dodacej lehoty Vášho tovaru a budete mať možnosť objednávku stornovať, prípadne zmeniť objednávku. Po prijatí Vašej platby na náš účet Vám zašleme potvrdzujúci mail a tiež v prípade, keď bude tovar odoslaný zákazníkovi. V prípade, že Vám tovar do 3-5 dní od jeho odoslania nebude doručený, prosím kontaktujte nás, aby sme mohli problém s dodaním, čo najskôr vyriešiť.
- Ceny tovaru
Ceny uvedené na webovej stránke v internetovom obchode www.ikusha.sk sú platné v čase objednania tovaru, okrem prípadu zjavnej chyby. Vyhradzujeme si právo tlačových chýb a zmeny cien, napr. v prípade výraznej zmeny peňažných kurzov, pri výraznom náraste inflácie. Suma 0,- € nie je platná a je chybnou cenou, tento tovar prosím neobjednávajte. Ceny sa môžu kedykoľvek zmeniť. Zmeny však nebudú mať vplyv, okrem vyššie uvedených prípadov, na objednávky, v prípade ktorých sme zaslali potvrdenie o objednávke.
Ceny a ponuka jednotlivých položiek tovaru zostáva rovnaká až do vypredania zásob jednotlivých položiek tovaru. Zľavy a akcie platia do vypredania zásob, ak nie je uvedené inak.
Ceny na webovej lokalite sú uvedené vrátane DPH, nezahŕňajú však poplatky za doručenie, ktoré sa pridajú k celkovej cene. Dokladom o predaji je faktúra, ktorá bude zákazníkovi zaslaná automaticky na email, ktorý zadal pri vytvorení objednávky, a ktorá zároveň slúži ako dodací a záručný list.
- Platobné podmienky a poštovné
Cena poštovného (vrátane balného) v rámci Slovenskej Republiky:
- služba Packeta: 4,00 EUR (na zvolenú adresu zákazníka)
- služba Packeta: 2,90 EUR (na zvolené výdajne miesto služby Packeta)
Cena poštovného (vrátane balného) v rámci Českej Republiky:
- služba Packeta: 150,00 CZK (na zvolenú adresu zákazníka)
- služba Packeta: 100,00 CZK (na zvolené výdajne miesto služby Packeta)
Pri objednávke nad 60,00 EUR poštovné za zákazníka hradí predávajúci.
Dobierka:
V prípade platby na dobierku zaplatíte za objednávku v momente, kedy vám bude odovzdaná vaša objednávka. Poplatok za dobierku je 1,00 EUR. Táto suma bude automaticky pripočítaná k výške celkovej hodnoty objednávky v prípade zadania spôsobu platby dobierkou.
Platba kartou online:
Platby kartou online sa uskutočňujú prostredníctvom systému platobnej brány Barion prevádzkovanej spoločnosťou Barion Payment Inc., so sídlom H-1117, Budapest, Irinyi József utca 4-20. 2. emelet, IČO: 01-10-048552. Spoločnosť Barion Payment Inc. pôsobí s licenciou centrálnej banky Maďarska na základe zákona CCXXXV z roku 2013 a Smernice EÚ o e-peniazoch (EMD) z roku 2011. ID č. licencie: H-EN-I-1064/2013 | ID Č. inštitúcie: 25353192, Registračné číslo dátového manažmentu: NAIH-73794/2014.
Údaje o platbe môžete zadať pri zadávaní objednávky s použitím platnej kreditnej alebo debetnej karty (Visa/Maestro/MasterCard/Diners Club/Discover) alebo digitálnej peňaženky Barion peňaženka/Google Play/Apple Pay. Predávajúci si vyhradzuje právo overiť platnosť kreditnej alebo debetnej karty, jej kreditné postavenie vo vzťahu k hodnote objednávky a či sú údaje o adrese kupujúceho správne. V závislosti na výsledku týchto kontrol môžeme objednávku odmietnuť.
- Zrušenie objednávky
- Kupujúci má právo stornovať, zrušiť zadanú objednávku po jej záväznom potvrdení v prípade, ak predávajúci nesplnil svoju povinnosť dodať tovar v dohodnutej alebo dodatočne komunikovanej lehote.
- Kupujúci má právo stornovať, zrušiť zadanú objednávku po jej záväznom potvrdení aj bez uvedenia dôvodu, do okamihu, kým tovar nebol odoslaný na adresu kupujúceho.
V prípade, že kupujúci zaplatil časť alebo celú sumu, bude mu táto suma vrátená v lehote 14-tich dní odo dňa stornovania objednávky.
- Neprevzatie balíka zo strany kupujúceho
V prípade neprevzatia zásielky bez riadneho upovedomenia predávajúceho kupujúcim emailom na info@ikusha.sk pred odoslaním balíku ku kupujúcemu, si predávajúci vyhradzuje právo na uplatnenie jednorazovej paušálnej škody v rámci občiansko-právneho konania, a to nasledovne:
- vo výške 4,00 EUR, ak sa balík doručoval na územie Slovenskej republiky
- vo výške 150,00 CZK, ak sa balík doručoval na územie Českej republiky
- vo výške 20 EUR, ak sa balík doručoval do inej krajiny ako je Slovenská a Česká republika
Vo vyššie uvedenej cene zahrnuté prepravné náklady za doručovanie zásielky zákazníkovi, obalový materiál, pracovná sila a ušlý zisk ako následok z neprevzatého tovaru, ako aj ďalšie náklady súvisiace so spracovaním neprevzatého balíku po jeho doručení späť ku predávajúcemu.
V prípade, ak príde k neprevzatiu zásielky zo strany kupujúceho, ktorý už bol kupujúcim vopred uhradený na účet predávajúceho bankovým prevodom alebo kartou, predávajúci je oprávnený automaticky (pri vrátení platby za neprevzatý tovar) si započítať na pohľadávku kupujúceho (na vrátenie kúpnej ceny za zakúpený tovar) svoju pohľadávku na uplatnenie jednorazovej paušálnej škody v súlade s týmito obchodnými podmienkami.
Zrušenie objednávky pred odoslaním balíka zo skladu predávajúceho z danej objednávky je kupujúci povinný vopred oznámiť mailom na: info@ikusha.sk
- Odstúpenie od zmluvy bez udania dôvodu – Vrátenie tovaru (vrátenie peňazí)
Podľa §7 zákona 102/2014 Z.z., tovar zakúpený v našom internetovom obchode je možné vrátiť bez udania dôvodu najneskôr do 30 dní od jeho prevzatia.
Tovar je potrebné vrátiť na korešpondenčnú adresu spoločnosti: IKUSHA, s. r. o., Mamateyova 1581/11, Bratislava 851 04, Slovenská republika
Tovar sa vracia v štandardnom balení (v krabici, resp. inom obale, v ktorom bol tovar zákazníkovi doručený), kompletný, nepoužitý a nepoškodený. Prepravné náklady pri vrátení tovaru hradí zákazník. Predávajúci nezodpovedá za prípadnú stratu tovaru pred doručením predávajúcemu, preto sa odporúča, aby kupujúci zasielal tovar spať prostredníctvom doporučenej zásielky.
Predávajúci prevezme len balík na adresu a neprevezme tovar vrátený späť na dobierku a ani balík, ktorý bude poslaný ako balík na poštu. Cena za tovar vrátane poštovného a balného, bude zákazníkovi po skontrolovaní vráteného tovaru vrátená do 10 dní odo dňa doručenia tovaru od zákazníka, najneskôr však do 14 dní od doručenia v prípade, že sa jedná o odstúpenie od zmluvy.
Predávajúci nevráti platbu za poštovné a balné kupujúcemu v prípade, že si kupujúci objedná viac kusov tovaru, resp. viacero druhov tovaru a následne vráti (odstúpi od zmluvy) len časť zakúpeného tovaru. Právo kupujúceho zrušiť zmluvu sa vzťahuje výlučne na výrobky, ktoré sa vrátia v tom istom stave, v akom ich prijal. Refundácia sa neuskutoční, ak sa výrobok po otvorení už použil inak, než je potrebné pre zistenie povahy, vlastností a fungovania produktu, a taktiež v prípade výrobkov, ktoré už nie sú v tom istom stave ako pri ich doručení, alebo boli poškodené. Preto je potrebné sa o výrobky, ktoré máte vo vlastníctve starostlivo a zodpovedne starať.
Postup pre vrátenie tovaru – Odstúpenie od zmluvy:
Kupujúci vyplní formulár pre vrátenie v časti Vrátenie a výmena. Tovar starostlivo zabalí a pošle na korešpondenčnú adresu spoločnosti. Kupujúci zodpovedá za správne a pravdivo vyplnený formulár, čím zabezpečí bezproblémový priebeh procesu odstúpenia od zmluvy.
Kupujúci zasiela balík vždy na korešpondenčnú adresu predávajúceho cez Slovenskú poštu, alebo cez kuriérsku spoločnosť. Zákazník si sám kontroluje doručenia balíka cez podacie číslo v systéme Slovenskej pošty, alebo v kuriérskej spoločnosti. Informovať sa o stave vrátenia peňazí za tovar, odporúčame až vtedy, keď uplynie lehota predávajúceho na vrátenie finančných prostriedkov kupujúcemu, a to najneskôr do 14 dní od doručenia balíka späť na adresu predávajúceho.
- Výmena tovaru
Výmenu tovaru je nutné vykonať spôsobom vrátenia (podľa bodu č. 8 vyššie) nepoškodeného a nepoužitého tovaru a následným zakúpením nového požadovaného tovaru.
- Reklamačný poriadok
Kupujúcemu sa odporúča pred prevzatím zásielky od prepravnej spoločnosti skontrolovať či zásielka nie je poškodená. V prípade rozsiahleho poškodenia (napr. roztrhnutý obal, deformácie a iné) zásielku nepreberajte. V takomto prípade je potrebné na mieste spísať s prepravcom zápis, resp. protokol o zistených vadách spôsobených počas prepravy. Ak balík aj napriek viditeľnému poškodeniu prevezmete, bude to na Vašu vlastnú zodpovednosť a reklamácie z tohto titulu nebudú uznané. Zodpovednosť za poškodenie v priebehu prepravy nesie prepravca. Na základe vyhotoveného záznamu bude kupujúcemu po prešetrení a uzavretí škodovej udalosti s prepravcom poskytnutá primeraná zľava alebo dodaný nový tovar.
Vybavovanie reklamácií sa riadi záručnými podmienkami konkrétneho tovaru a Občianskym zákonníkom č. 40/1964 Zb. Podľa príslušných ustanovení Občianskeho zákonníka je na každý tovar poskytnutá záruka 24 mesiacov. V prípade reklamácie zašle kupujúci reklamovaný tovar na adresu sídla spoločnosti spolu s vyplneným reklamačným formulárom, ktorý je dostupný na našej webovej lokalite www.ikusha.sk v sekcii Reklamácie.
Zákazník je povinný predložiť reklamovaný tovar vyčistený, zbavený všetkých nečistôt a hygienicky nezávadný. Balík musí byť riadne zabalený a musí obsahovať reklamovaný tovar vrátane jeho príslušenstva. Pri zaslaní tovaru formou dobierky nebude táto zásielka prijatá. Náklady na prepravu reklamovaného tovaru smerom od kupujúceho k predávajúcemu hradí kupujúci. Spiatočnú prepravu po vybavení oprávnenej reklamácie hradí predávajúci. Kupujúci pošle mailom doklad o úhrade odoslanej zásielky.
Záruka sa nevzťahuje na poškodenie, ktoré vzniklo:
- prirodzeným alebo nadmerným mechanickým opotrebením tovaru
- znečistením tovaru ako dôsledok zanedbania jeho údržby
- zásahom do tovaru – neodborné opravy alebo úpravy
- používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia, v ktorom sa tovar bežne používa
- vonkajšími vplyvmi
- pri používaní tovaru v rozpore s návodom na obsluhu
- mechanickým poškodením (roztrhnutie, tepelné poškodenie, neúmerné fyzické zaobchádzanie, zámerné poškodenie a pod.)
- škody v dôsledku živelnej udalosti, živelnej katastrofy, násilného poškodenia, poveternostných podmienok, alebo prevádzkou v extrémnych a neobvyklých podmienkach
Usmernenia k reklamačnému poriadku:
Starostlivosť a údržba oblečenia
- Biele a bledé oblečenie perte oddelene od tmavého a farebného oblečenia.
- Vysoké teploty ničia Vaše oblečenie.
- Prírodné látky ako vlna, ľan a satén sa pri vysokých teplotách počas prania zmenšujú a pri zvislom sušení strácajú svoj tvar. Umelé a syntetické látky by sa mali prať v teplej vode a žehliť sa prevrátené pri nízkych teplotách. Denim by sa mal vždy prať prevrátený na max. 40ºC.
- Nepreplňte práčku. Pri nadmernom naplnení práčky sa nemusí oblečenie dobre vyprať.
- Odporúčame používať prírodné pracie prostriedky, pretože obsahujú menej bieliacich zložiek.
- Oblečenie perte prevrátené, najlepšie s tekutým pracím prostriedkom. Nie práškovým alebo tuhým pracím prostriedkom.
- Prací prášok a aviváž používajte s mierou. Ak použijete príliš veľa, na oblečení sa môžu objaviť škvrny.
- Vyhnite sa používaniu sušičiek. Látky sa stanú priehľadnejšími a oblečenie bude vyzerať na pohľad opotrebované.
- Keď sušíte bielizeň vonku, vyhnite sa priamemu slnku.
- Pri žehlení oblečenia začnite vždy nižšou teplotou.
Chemické látky
Pri kúpe textilného tovaru je potrebné brať do úvahy materiálové zloženie, ktoré poskytuje informácie o prirodzenom správaní sa tkanín a nie sú preto predmetom reklamácie.
Ak sú vlákna vyrábané zo zlúčenín na báze oleja, nazývajú sa syntetické.
- Acetát – je mäkké a ľahké umelé vlákno podobného vzhľadu ako hodváb. Nezmršťuje sa a nevybledne. Bežne sa používa v spodnej bielizni, blúzkach, šatách a doplnkoch.
- Akryl – je teplé, mäkké a pohodlné syntetické vlákno. Je veľmi odolný voči miernym a drsným klimatickým podmienkam. Často sa kombinuje s vlnou, aby získal väčšiu odolnosť.
- Elastan – je vlákno používané na dodanie pružnosti. Je známy aj ako Lycra a zvyčajne sa kombinuje s inými vláknami.
- Modal – je mäkké a pohodlné umelé vlákno s vlastnosťami podobnými bavlne a elastanu. Je odolný a nekrčí sa.
- Polyamid – je veľmi odolné a elastické syntetické vlákno, bežne známe aj ako nylon. Pri vysokých teplotách stráca tvar a neabsorbuje pot.
- Polyester – je veľmi odolné syntetické vlákno, ktoré sa nekrčí a nezmršťuje. Môže byť použitý samostatne alebo aj v kombinácii s prírodnými a chemickými látkami. Je lacný a rýchlo sa suší.
- Viskóza – alebo viskózový hodváb je mäkká tkanina, ktorá má podobné vlastnosti ako bavlna a má podobný vzhľad ako vlna alebo hodváb. Má tendenciu sa praním zmenšovať.
Prírodné látky
Prírodné vlákna sa nachádzajú v prírode. Sú rozdelené do dvoch skupín podľa toho, či sú rastlinného alebo živočíšneho pôvodu.
- Bavlna – je mäkké, elastické a odolné vlákno rastlinného pôvodu s vysokou schopnosťou absorbovať vlhkosť. Je to najčastejšie používané vlákno a má tendenciu sa ľahko pokrčiť.
- Hodváb – je mäkká a lesklá tkanina, ktorú vyrábajú húsenice nočných motýľov, najčastejšie priadky morušovej. Je to vlákno najlepšej kvality a vzhľadu, je hodvábne a jemné na dotyk a má charakteristický lesk.
- Ľan – je vlákno rastlinného pôvodu získané zo stonky ľanu siateho. Je to pevná, pružná, veľmi odolná a lesklá tkanina, ktorá absorbuje vlhkosť a pot. Má tendenciu sa ľahko pokrčiť.
- Ramia – je biele vlákno rastlinného pôvodu s hodvábnym leskom. Jedná sa o jedno z najsilnejších a najtvrdších prírodných vlákien, ale má nízku elasticitu. Vlákno je podobné ľanu, no v porovnaní s ľanom sa ramia menej krčí. Dobre drží svoju farbu a je mäkký a odolný.
- Vlna – je mäkké a elastické vlákno živočíšneho pôvodu. V závislosti od vonkajšej teploty má dobrú tepelnú kapacitu absorbovať alebo odparovať vodu tým, že sa prispôsobuje zmenám telesnej teploty.
Vždy odporúčame dodržiavať symboly na údržbu textilných a odevných výrobkov.
Pokiaľ ide o chyby, ktoré sa vyskytnú hneď po kúpe tovaru, je potrebné to riešiť bez zbytočného odkladu, najneskôr do uplynutia záručnej doby. Po uplynutí záručnej doby právo na reklamáciu zanikne. Opotrebovanie charakteristické pre daný materiál alebo použitie sa nepovažuje za vadu.
Ak má tovar vadu, ktorú možno odstrániť, kupujúci má právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť, najneskôr však v lehote 30 dní odo dňa doručenia reklamovaného tovaru predávajúcemu. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť závadnú vec za nezávadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
Ak ide o vadu, ktorá je odstrániteľná a kupujúci má záujem výrobok ďalej užívať aj napriek vade výrobku, ktorú reklamuje u predávajúceho, kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny výrobku. Výška zľavy závisí od konkrétneho posúdenia reklamovanej vady a je predmetom určenia predávajúceho.
V prípade, že vada tovaru je neodstrániteľná, ako prvé, nahradí predávajúci zákazníkovi závadný výrobok novým, rovnakým výrobkom (ak je dostupný).
V prípade, že nový, rovnaký výrobok už nie je dostupný, kupujúci má právo vybrať si iný výrobok v rovnakej alebo vyššej cene ako je cena reklamovaného tovaru, alebo má zákazník právo odstúpiť od zmluvy – v takomto prípade bude zákazníkovi vrátená suma za reklamovaný tovar okrem poštovného, ktoré platil pri pôvodnom zakúpení tovaru.
Pri uplatnení reklamácie predávajúci určí spôsob vybavenia reklamácie ihneď alebo v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok, a to v rovnakej alebo vyššej sume, ako je predmetný reklamovaný výrobok.
Ak kupujúci uplatnil reklamáciu výrobku počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia. Predávajúci je povinný poskytnúť kupujúcemu kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie. Predávajúci nebude od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením (bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia). Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od jeho kúpy a predávajúci ju zamietol, predávajúci v doklade o vybavení reklamácie uvedie, komu môže kupujúci zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady.
Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie zaslať kupujúcemu potvrdenie emailom. Ak je reklamácia uplatnená e-mailom, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď. Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. Potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania:
- odstránením vady, resp. odovzdaním opraveného výrobku
- výmenou výrobku
- vyplatením primeranej zľavy z ceny účtovanej za kúpu výrobku
- vrátením ceny účtovanej za kúpu výrobku
- písomnou výzvou zaslanou emailom kupujúcemu na prevzatie výrobku v prípade neúspešného doručenia výrobku kupujúcemu
- odôvodnené zamietnutie reklamácie
V prípade, že zákazník nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, zákazník má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci alebo určená osoba oprávnená posudzovať vady na žiadosť zákazníka podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania zákazníkom, zákazník má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia §12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky. Zákazník má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Zákazník môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Sťažnosti a podnety môže zákazník uplatniť na našej emailovej adrese info@ikusha.sk. Odpoveď mu bude odoslaná v závislosti od formy uplatnenej sťažnosti alebo podnetu do 30 dní od prijatia.
Úplné znenie obchodných podmienok je platné a účinné od 10.10.2024